Drauradweg bonus Den 5: Bad Sankt Leonhard im Lavanttal – Klagenfurt

• 4:17
  • Elevation gain: 1226 m
  • Mapa

Drauradweg jsme opustili již včera, nicméně dnes přišla vysokohorská etapa. Měla jsem slíbeno, že bude jen jeden kopec. A to byla pravda 😃

Ráno jsem vyrazila s 45 minutovým náskokem v 8:25. Moc dobře jsem totiž věděla, jaká šílenost mě čeká. Sjezd v mlze a 13 stupních k odbočce, vypadalo to, že mi nohy umrznou dřív, než začne stoupání. Pak už kopec. Nejdřív to ještě šlo, ale pak začalo jít do tuhého. Myshak mě dojel zhruba ve třetině stoupání a polovině vzdálenosti. Konečně jsme se dostali nad mlhu a občas se objevilo i sluníčko. První zastávka na pití po 9 km. Pak ještě kus k lanovce a pak posledních 100 výškových metrů na kopec. Klippitztörl Pass 1642 mnm, víc, než Sněžka. Celkem 1 km stoupání na 14 km. Trvalo mi to 3:50. Na vrcholu v hospodě zasloužená odměna s obrovskou vrstvou šlehačky 😃

Pak parádní dlouhý sjezd a dlouhá, předlouhá cesta údolím do Klagenfurtu. Říká se, že je to horské město se středomořským klimatem. Celý jsme ho projeli skrz, taky to bylo už hrozně dlouhé, až k jezeru Wörthersee, nejteplejšímu alpskému jezeru. To je obrovské a na straně u Klagenfurtu je krásné koupaliště. Tam jsme si zašli, pořádně si zaplavali a pak si na molu dali Aperol Spritz při západu slunce.